torsdag 18 augusti 2011

hus på pålar i havet...

... är väl inte så realistiskt att bo i hela tiden, kanske är det ganska ont om dem i Sverige också för den delen. Men jag har alltid drömt om att åka på semester till en Söderhavsö och få bo i ett hus på pålar i vattnet. Häng med så drömmer vi!


det är sådana här jag menar, det där skulle kunna vara jag!

skickar med en ritning också

Låter det OK? Just det här huset ligger på Cocoa Islands Maldiverna, bilder här, ritning här. Jag tycker vi struntar i priser idag? Det är så trist med verkligheten ibland.
A private entrance deck leads into a calming, light-filled space. The bedroom features a comfortable king-sized bed and an ensuite bathroom with an island bath, separate walk-in and outdoor showers.

The spacious living room leads to the private sundeck with direct access to the lagoon, the interior style including chic whites, teaks, and contemporary, hand-finished furniture inspired by the colonial traditions of Southern India.




behövs inga kommentarer eller?

Eller vad sägs om Cooköarna Aitutaki "För många är Cooköarna själva sinnesbilden för de vackra Söderhavsöarna. Dessa paradisöar ligger som ett pärlband mitt ute i det södra Stilla havet och är ett drömresemål för många". Eller som de skriver här:




Eller vad sägs om: L'Escapade Island Resort Noumea - a 4 star New Caledonia Resort:


Förresten, du behöver inte leta mer för det finns en hel site om Overwater Bungalows om du vill drömma lite mer:
"Overwater bungalows, designed in the style of traditional island houses, are perhaps the most romantic and certainly the most intimate accommodations in the South Pacific. Over the water bungalows are popular on the islands of French Polynesia, Bora Bora, Moorea and Tahiti. Overwater bungalows can also be found in the Cook Islands and selected resorts in Fiji."

Four Seasons Resort Bora Bora:


The St. Regis Bora Bora Resort:


Som de skriver: "Romantic Moments available 24X7X365" Joo, kan tänka mig det!

Här säger namnet allt tycker jag: Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa:



"Because life is not measured by the breaths we take, but by the moments that take our breath away."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...