torsdag 25 augusti 2011

vackraste huset...

... måste väl vara det finaste huset?


Från Leva&Bo Expressen kommer artikel att det här är Sveriges vackraste hus
"Nu är det avgjort! Villa Östersund, ritad av arkitekt Pål Ross, är vackrast i landet. Det har juryn på Sveriges störtsta tidning Vi i Villa bestämt, tillsammans med läsarna. Vinnaren korades bland totalt 770 tävlande bidrag från hela Sverige."
Mycket öppna ytor och spännande former. Fast personligen skulle jag vägra att bo så långt upp i landet som Frösön Östersund i vilket fall som helst. Trots:
"180 graders panoramautsikt över Åreskutan, tio mil bort, och in över de norska fjällen. Det är vackert så det gör ont, med den klarblå himlen och solen gnistrande i snön"
För mig låter det där bara kallt, kallt. Men njut av lite fina bilder:

vackert hus, men snön...
härlig utsikt, fina former och mycket rymd
 
badrummet däremot, det tar jag!
Vill du se bildspelet med alla bilderna så finns det här. Eller mer information om huset här.

Om vi tycker att det finaste huset och ett vackert hus skall ha runda former så skulle jag mycket hellre ha valt det här helrunda huset:


FAKTA - runda huset

NAMN: Villa Atrium 360
TYP: 1-planshus på 166 kvadrat med sex rum och kök, lika stor takterrass plus innergård på 30 kvadrat
PRIS: Från 3 320 000 kronor, från 20 000 kronor kvadratmetern
HUSFÖRETAG: Ross arkitektur & design http://www.ross.se/ Villan byggs i betong som gjuts på plats i formar av isolerande EPS-plast. Ett låg-energihus som inte är känsligt för fukt och mögel. Fasad i sten, puts eller trä.

Bildspelet med alla bilderna finns här. Min absoluta favorit är innergården. Jag ogillar insyn i min trädgård från grannar och då måste det här vara en dröm?




Till och med en video finns:


Vill du ha en tomt att ställa det runda huset på? Ja jag vet att denna tomt ser helt hopplös ut och är hutlöst dyr. Men läget är A-läge i staden (förutom det faktum som bilden har missat att det gränsar till järnvägen, stambanan). Dessutom vore det nog bra på just denna tomt att slippa insynen.

vill du lägga en miljon på en grop så varsågod


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...