onsdag 14 september 2011

de som har råd med ett stort hus

...är inte alltid de med bäst smak även om de har störst plånbok.

nysmakrika, skräprika, white trash delux, rich trash, glamour trash, vulgärrik, blinpatrask, förortsrik, grannlåtspatrask, bracka, trash with cash, fulrik, nouveau riche, blingblingmiljonär, cash trash, sprättrik, blingbrats

Vad är det här? Orden kommer från Cornucopias bloggs mer än 120 kommentarer när bloggägaren frågade: Vad ska man kalla rika utan smak?

Bloggen och de som lämnat kommentarerna anser också att de människor de vill etikettera med ovannämnda ord borde gilla dessa bostäder:


Alltså motsatsen till White Trash, som vi förut har skrivit om i inlägget alla hus är inte dyra (fast vi där mest diskuterade vilka områden en del av dessa människor kan tänkas bosätta sig). Men ändå inte motsatsen eftersom dålig smak förenar grupperna. Tror att den smaklösa rika gruppen förresten skulle gilla alla herrgårdar i denna blogg (om de har råd).

Betyder det att jag också är smaklös om jag gillar de husen i min blogg? Nej - observera att jag faktiskt är ganska kritisk i mina inlägg om fina hus. Eller avundsjuk? ;) Tolka det hur du vill!

Cornucopias inlägg och svaren var i alla fall intressanta - det här är nog en uppföljare tror jag, i alla fall är det ett inlägg om oönskade anonyma kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...