torsdag 8 september 2011

ett litet litet hus...

... kan också vara det finaste huset! Småstugevägen 15, Göteborg.

Det här är så sött! Eller ja, någon annan kanske skulle kunna säga att det är i hemskt skick, alldeles för litet eller kräver en massa renovering. Men det beror bara på din egen fantasi!




När jag tittar på ett renoveringsobjekt ser jag ett projekt, när min man tittar på ett renoveringsobjekt ser han jobb. Bara lite olika inställning? Jag ser framför mig hur fint det kan bli, han ser framför sig hur jobbigt det kan bli.

"Friliggande villa med högt och fritt läge på en hörntomt. 3-4 rum och kök. Nära till Östra Sjukhuset, skola och förskola. Total renovering erfodras."
Hmm, total renovering?

befintligt vardagsrum
befintligt kök
så här fin kan bottenvåningen bli!
befintligt sovrum
befintlig balkong

så här fin kan övervåningen bli

och här källaren som den kan bli
 Ni ser, det handlar bara om fantasi! Och lite jobb...

Perfekt för den lilla (blivande) familjen:


Jag vidhåller fortfarande att det här är det sötaste finaste lilla huset.

För ungefär samma summa i ungefär samma område kan du istället få det här:



Gräddgatan 10, vån 4 Kallebäck / Östra centrum, Göteborg Karta. Beskrivning Välplanerad 3/4:a med söderbalkong och parkutsikt. Två nyrenoverade sovrum. Rymligt vardagsrum i fil som lätt kan göras om till ytterligare ett rum.



Samma pris men för lägenheten tillkommer avgift/månad 5 455 kr/mån. Lägenheten är nyrenoverad men å andra sidan har du en trist utsikt mot hyreshuset mitt emot istället för en egen trädgård. Lägenheten är totalt opersonlig, det lilla huset kan du sätta din egen prägel på.

För mig hade valet varit lätt. Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...