tisdag 20 september 2011

mitt hus

hur ser det ut?

Här ägnar jag tid och bloggande åt att drömma om drömhus och att kritisera mäklare och andras hus. Hur bor då jag?

Jag bor tillsammans med familjen, man och två barn, i ett hyreshus som vi äger själva. Vi bor på en mindre ort i Västsverige. På nedre våningen i huset finns det två stycken tvåor och själva bor vi på övervåningen i en fyra på ca 110 kvm. Huset har vind med förvaring, stor källare med verkstad, tvättstuga. torkrum, matkällare osv. Vi har balkonger och en stor härlig trädgårdstomt. Huset ligger nära stadskärnan på den mindre orten i ett fint villaområde med närhet till allmänna kommunikationer och ca 10 minuters promenad till stranden.

Och ja, det är mitt drömboende just nu! Det är inget vackert hus, inte ens det finaste huset. Det är ganska opersonligt och och ocharmigt och fyrkantigt och klätt med vitt mexitegel. Lägenheten är nyinredd och bekväm. Väldigt lättstädad och underhållsfri. Trädgården är ganska stor och uppvuxen.


Att äga ett hyreshus och få en viss inkomst genom boendet är också ett trevligt koncept. Inte så att vi blir rika men köpeskillingen för vårt hus var lägre än de närliggande ståtliga vita trävillorna. Och då får vi dessutom bidrag (i form av hyresintäkter) att betala ränta på våra lån varje månad.

Jag kommer inte alltid att bo så här och har bott på många andra sätt - men just nu är det här mitt hus!

(och nej nån bättre bild får ni inte...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...