torsdag 13 oktober 2011

inredning i tidningarna och verkligheten

mäklarannonsernas tomma välstylade lägenhetsytor och den ibland underbara motsatsen handlar det om idag. Men det här inlägget skall jag inte ta åt mig äran av själv. Inlägget heter "Hemma hos Moa och barnen", det tillhör Facebook-gruppen Family Living - the true story. Länken finns här. Skulle nu inte inlägget vara publikt så får du be om att få gå med i gruppen först. Moa skriver själv om sitt inlägg:
"En dag ledsnade jag på inredningstidningarnas floskler... (Tänk på att bilderna och bildtexterna är upphovsrättsskyddade utanför Facebook. Skicka mig ett meddelande först om du vill använda reportaget utanför Facebook så löser vi det) Tillhörande: Moa"   
Vardagsrummet utgör en oas där hela familjen kopplar av med fredagsmys
(bilden lånad från Moa) 
Nå, ser det ut som ovan eller som nedan hos dig?

"Drömhuset där öppna ytor är ledordet"
"lägenhetsvisning efter renovering och homestyling med lånade möbler"
Nej, tänkte väl det! De flesta av oss lever inte i en homestylad visningslägenhet som passar i en inredningstidning. Fin vit inredning är fint på bild men sällan realististk i ett vardagsliv - oberoende av livsstil...

När ska denna inredning återspeglas i mäklarannonserna? Varför skriver jag mäklarannonser förresten, det måste ju heta husannonser (det är ju inte mäklare som säljs?). Jag menar nog annonser som skapas av mäklare när jag skriver mäklarannonser.


2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vad roligt att du hittat mina bilder! Men det är ett par saker i din kommentar som jag undrar om du skulle kunna ändra? Kan du skicka ett meddelande till mig på Facebook?
    Vänliga hälsningar,
    Moa

    SvaraRadera
  2. Hej Moa, under namnet finaste huset har jag ingen fb-profil. kan du maila mig? finastehuset@gmail.com

    såklart jag ändrar! det är ju du som skall ta åt dig äran!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...