lördag 1 oktober 2011

italienskt renoveringsobjekt

Det här vanvårdade huset låg precis bredvid strandpromenaden i en liten by nära Stresa vid Lagio Maggiore i Italien. Visst ser det ut att behöva någon som tar hand om det? Jag skulle vilja kalla det här huset för ett italienskt renoveringsobjekt. Det är vackert även om det är nergånget. Tänk så mycket man skulle kunna göra med det här huset! (och en del fantasi)

i lokalen på gatuplan med utsikt över sjön kan det bli en liten kaffeservering som kan hyras ut eller så kan jag driva det själv under sommarsäsongen...

översta våningen kan inredas och hyras ut till turister och den fina balkongen med utsikten över sjön är ett starkt argument för att få hyresgästerna att nappa
mittenvåningen vill jag ha själv som semestervåning och den underbara verandan skall bli matsal. Jag är övertygad om att det på baksidan finns en anslutande gömd trädgård. Porten kanske leder till trädgården eller är det ett garage eller är det en stensatt gård där caféets gäster kan sitta i skuggan och njuta av sitt kaffe?

Ja men visst får man drömma? Jag har ingen aning ens om den här fastigheten är till salu. Jag vill bara ha den. En annan livsstil än den jag har nu. Kanske någon gång i framtiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...