onsdag 19 oktober 2011

lyxboende i hästtrailer

kan det vara ett lyxboende att bo i en hästtrailer? Jodå, titta på bilderna nedan så får du se. Nu påstår jag inte att en hästtrailer är det finaste huset, se det snarare som ett tillbehör till ditt hästgårds-boende. Fast den här hästtrailern är nog lyxigare en vad de flesta av oss har det hemma i vårt hus? Fast jag skulle nog gärna använda uttrycket hästlastbil p.g.a. storleken även om det nog är en trailer på lastbilsspråk eftersom det krävs en dragbil.

Två lyxmodeller finns hos Featherlite Trailers.



Vi börjar med villan - FEATHERLITE COUNTRY ESTATE "VILLA" The Ultimate Luxury on the Road. Som de skriver
"Why can’t you take your country home with you? Featherlite Trailers' Country Estate “villa” model provides luxury-class lodging that goes where you do"

Bilderna behöver väl ingen närmare kommentar? Det finns allt du och hästen behöver inklusive elektrisk öppen spis, walk-in-closet, platt-tv, kylt barskåp. Och vill du se mer finns videoklippet här:


Den andra är mer en hästranch on road, som de skriver. Plats för fler hästar, mer utrustning och fler hästskötare i våningssäng(?). FEATHERLITE COUNTRY ESTATE "RANCH" The Ultimate Luxury Horse Trailer, länk här
"This 53’ horse trailer has a horse stable area that rivals any barn in comfort, and comes complete with a luxury bunkhouse area for humans."

"In the mornings, a fully-equipped bathroom complete with solid wood siding, vanity mirror and glass-walled shower give you space to freshen up in the morning."
Vill du se mer?

De har "vanliga" hästtransporter också:


Jag kan väl bara tillägga att sådär brukar det inte se ut när jag är ute och åker med hästtransport. Det är snarare så att fikakorgar och blöta regnkläder och hästprylar ligger huller om buller i baksätet på familjebilen som efter en tävlingsdag är i totalt behov av städning. Och nej min hästtrailer är inte sådär fin och blank faktiskt...

Själv skulle jag vara glad om jag hade råd med en sån här (Priset är 282 950:- exklusive moms (353 680:- inkl. moms):


Den kan man inte bo i.

Och om det nu inte är status att bo i lägenhet så är det väl väldigt mycket status att äga en hästbuss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...