söndag 9 oktober 2011

små hus

...varav ett som kanske inte ens är hus? Jag har nog en total fascination för stora hus tror jag. Det är därför den här bloggen mest handlar om stora och dyra hus. Jag ska skärpa mig så här kommer några riktigt små hus. Eller är det ens hus?

Varför inte en villavagn? Då kan du ju flytta lite som du vill? Det är också en livsstil...


Just den här kommer från Rapidhome Villavagnar.
"Detta är den ultimata premiumserien, som kombinerar premium komfort och lyxig inredning. Med en atmosfär både i trä och miljöer, tyger av hög kvalitet, så kommer detta att uppfylla alla dina önskningar för ett skönt hem, och mer frihet."
Väljer vi den största så får man faktiskt en rymlig 2:a. Med som de skriver "mer frihet".


jättegulligt kök, modernt, allt man behöver?
Walk in Closet eller kontor till och med?
rymligt och ljust

Nå var ska man ställa den där då? Villavagnar föreslår campingplatser här. Genom företaget erbjuds också permanenta platser i Lysekil i samarbete med Trellebystrands Camping i Lysekil. Med närhet till "havsbad, vattenrutschbana, minigolf, minilivs och kiosk."

Det där med minigolf verkar vara viktigt om man är en riktig campare. Det är inte jag, jag ryser vid tanken på att packas som en sill på en campingplats och minigolf har jag aldrig förstått mig på. Campare är inte min livsstil!





Även om jag tycker att villavagnen ovan var riktigt snygg och faktiskt beboelig så ligger villavagn farligt nära trailer trash i mitt medvetande - sorry. Se ett underbart ljud-bild-spel här, som tillhör den här artikeln "Vi är inte trash vi är människor" från Aftonbladet. Trailer Trash är en livsstil som nog ingen vill ha egentligen.


För 635 000 kr, alltså lite billigare än villavagnen, kan du få flytta till Kronkärr 7, Södra Råda Gullspång, för visst duger det här som permanentboende likväl som villavagnen? Och nu får du tomten på köpet liksom.


"Gediget timmerhus med en underbar känsla! Lantlig inredning med en modern touch. Närhet till sjön Skagern med tillgång till bad och båtplats." 


Valet mellan campingplatsen i Lysekil och skogen i Gullspång är som pest eller kolera för mig. Men visst var både boendealternativen rätt söta små hus?

Finns det inga små fina hus? Jag letar vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...