torsdag 10 november 2011

huset du inte vill bo i

eftersom jag igår skrev om ett riktigt lyxhus tänkte jag idag hålla mig i andra änden av marknaden och visa hur billigt man kan bo. Om man vill?


Titta - en egen bastu på 24 kvm för bara 2500 kr/månad! Annonsören tycker att stugan är mysig och lovar att den är mycket bra isolerad. Om någon undrar ligger det lilla lilla huset mellan Alingsås och Vårgårda, "mitt i skogen". Jag länkar inte till annonsen på Blocket eftersom annonsören kanske tycker det jag skriver om hans/hennes stuga är elakt. Men du kan ju söka själv...

Varför inte köpa en soffa till stugan också när du ändå letar på blocket:


Några ljusstakar att ha ljus i och lysa upp vinterkvällarna med, när elen blir för dyr för att uppvärmingen har kostat för mycket:


En Chevrolet s10 pickup 4x4 för bara 15.500 är nog ganska bra att ha om man bor mitt inne i skogen:


Om du får plats så köp en, som annonsören skriver, gedigen bokhylla. Du kan få plats med hur mycket pjåsk som helst i en sådan:

En kaffeservis kanske om någon skulle vilja komma och hälsa på (tveksamt):


Några naturtavlor att ha på väggarna:


Säng måste man ju ha, köp gärna en begagnad med mycket kvalster i:


Badrumsskåp, av äkta plats tror jag. Unik modell i alla fall:


Och ett sådant där databord som bara samlar damm och där sladdarna kan trassla sig hur mycket som helst:


Eller köp ett akvarium så blir det inte så ensamt i det lilla torpet:


Hoppas ni förstår att jag är ironisk nu?! Tur att smaken är olika, för om alla andra tyckte att prylarna ovan var lika smaklöst hemska som jag tycker så skulle ju aldrig dessa prylar bli sålda? Och annonsörerna måste ju verkligen tro att någon vill köpa detta och använda i sina hem? Det här är ju ett litet billigt hus - men glöm inte räkna med bilkostnader och elkostnader...

(Jag har inte länkat bilderna, som alla är lånade från blocket.se, för att inte någon säljare skall känna sig utpekad för det var inte min mening.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...