söndag 20 november 2011

jag har en dröm

...om ett litet B&B eller pensionat i framtiden. Om en 5-10 år sådär när barnen har flyttat hemifrån. Det ska ligga i Skåne, Frankrike, Spanien eller Italien. Huset skall ligga lantligt men inte för isolerat, gärna nära en by med restauranger. Det skall finnas vacker utsikt - över havet eller landskapet.

Då skall jag byta livsstil och bo, leva och arbeta (lite) på samma ställe. Jag ska fixa frukost och städa rum. Sedan ska jag ta siesta en stund. Kanske en promenad, en simtur eller en biltur? Mannen kanske kan driva en liten bar på helgerna för gästerna, kanske kan vi servera lite enkelt grillmat till? På kvällarna skall jag sitta i min lilla trädgård och njuta av stillheten och utsikten över hav eller land med ett vinglas i handen. När barnen, vänner och mamma vill komma och hälsa på har jag gott om rum åt dem.


Mannen och jag är ganska duktiga på att renovera och inreda så ett renoveringsobjekt är inget hinder. Det skall helst inte kosta för mycket och helst skall vårt eget hus ha stigit i värde (optimist?) så att vi kan köpa den utländska fastigheten utan för mycket lån.

Jag vill ha mer tid och mindre prylar. Jag har inte tid att vänta tills pensionen, jag vill ha tid att leva nu snart.


Tror ni det blir så? Det skulle bli det finaste huset för mig.




(alla bilderna lånade från lovetoescape.com - passande namn på websiten och där förresten en massa andra männsikor har kommit på samma goda idé som jag ...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...