söndag 11 december 2011

B&B i Skåne

...har jag ju skrivit om förut att jag vill ha i framtiden - "jag har en dröm". Häromdagen (i torsdags 2011-12-08) skrev jag om en genuin skånegård som hade stor potential och ett bra pris för att bli ett B&B. Här kommer ett fixt och färdigt Bed & Breakfast i Skåne för dig med pengar:


Borrby Borregården, Borrby, Simrishamn Karta, pris 6 900 000 kr, Boarea 680 m², Biarea 100 m², Tomtarea 9 071 m², Antal rum 17 rum, Driftkostnad 120 962 kr/år.

"Borregården är en unik, idag avstyckad, gammal gård anno 1889. Rofyllt fritt läge likt en oas m parkliknande trädg tomt och utsikt över landskapet. Gården bedrivs idag som B&B, café, galleri."

Bilderna behöver väl inte kommenteras? Smakfullt inrett och i finaste skick. Här kommer delar av rörelsen:

och bästa turistläget i Skåne

Om du nu tyckte att 6,9 milj kr var dyrt så har gården har faktiskt legat ute till försäljning i 344 dagar och nyligen fått en prisändring: -400 000 kr (2011-09-13) - så det kanske finns prutmån?

Not 2012-04-23 ny annons nytt pris 5 900 000 kr
Not 2013-02-17 ny annons nytt pris 5 500 000 kr 
Not 2013-06-19 ny annons nytt pris 4 300 000 kr. I den nya mäklarbeskrivningen står bl.a "Initialt behöver avlopp, vatten samt uppvärmningen åtgärdas" hmm, lät dyrt trots prissänkningen.
 

Verksamheten hittar du här - borregården.se:
"Välkommen till Borregården Bed & Breakfast! Vi erbjuder övernattning med frukost i en annorlunda och exlusiv miljö. Våra rum är alla olika och unika, personligt inredda. Samtliga rum är helt eller delvis nyrenoverade. Vår frukostbuffè är generös och alltid med hembakat bröd."
Om det dessutom finns ett cafe och möjlighet till galleri eller butik så borde det väl gå att få den här rörelsen att gå runt? Så fast priset var dyrt så känns det som om det är rimligt att tjäna pengar på det här boendet och att man får kvalitet för pengarna. Men för min dröm kändes det här lite för stort och färdigt.

Jag tror jag skall beställa den här boken:
Drömmen om bed & breakfast, vandrarhem och pensionat (Danskt band)
av Sofia Gynge se hennes blogg här.




2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se detta ! Denna gården bodde jag och min familj på innan det blev B&B.. Flyttade därifrån i tidigt ombyggnads-skede ! Själv kan jag tycka det var lite synd att ta bort de vackra stallarna som fanns på gården, men i övrigt har det verkligen blivit vackert !

    SvaraRadera
  2. Skoj att du hörde av dig! Ja vackert blev det. Men du menar att de rev stallbyggnaderna? Tyvärr är det väl så att många ladugårdar ändå står tomma och förfallna i dagens Sverige?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...