torsdagen den 8:e december 2011

liten genuin gård i Skåne

såå mycket Skåne! Och ja, jag tycker väldigt mycket om skånegårdar. Hittade den här:


Vranarp 67, Vranarp, Simrishamn Karta, 1 175 000 kr, bostadstyp Villa, Boarea 122 m², Biarea 335 m², Tomtarea 3 500 m², Antal rum 4 rum, Driftkostnad 47 600 kr/år.

"4-längad gård, Ljungagårdarna, vackert och fridfullt belägen i Vranarp. Ca 5 km från Skillinge fiskeläge, ca 4 km från Gärsnäs med bra service och kommunikationer. Vacker kullerstensgård och en gammeldags trädgård med bl.a buxbomshäckar. Fin utsikt över slättlandskapet och Tommarps kyrka. F.d stall, logbyggnader, verkstad, f.d drängkammare ca 335 m². Bostaden är enkel och behov av renovering."
den innergården är ju såå fin!
skyddad från den skånska blåsten
salar i fil
verkligen "original"
hmm, lite att göra här?
Ser så genuint ut! Tyvärr så medförljer ingen mark så det här kan inte bli en hästgård. Men det kan bli en B&B-verksamhet. Perfekt läge för turism i Skåne och byggnaderna finns där. Kan bli ett fint hem åt dig och lägenheter eller rum åt turisterna i de övriga stallbyggnaderna! Ser ni inte hur fint det kan bli? Jag gillar t.o.m. priset. Lägg bara på nån miljon eller så för renoveringen. Och kolla så att huset inte är svampangripet eller något sådant.

Här kommer landskapet (underbart med sommarbilder så här års). Och mer av byggnaderna.




Jag vill ha! Jag har ju förut skrivit om "jag har en dröm" där jag har berättat att jag en gång i framtiden vill ha ett litet B&B i Skåne, Frankrike, Spanien eller Italien. Huset skall ligga lantligt men inte för isolerat, gärna nära en by med restauranger. Det skall finnas vacker utsikt - över havet eller landskapet.

Så här ska jag inreda huset - "shabby chic inredning".


Det här huset har potential! En annan dag skall jag visa dig ett annat helt färdigt Bed & Breakfast i Skåne som jag har hittat i en helt annan prisklass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...