lördag 3 december 2011

ny Tv-serie om hus och inredning

...såg jag i torsdags - USAs fulaste hem med Simon och Tomas, avsnitt 1 säsong 1. Ett nytt hus- och inredningsprogram, jag gillar sådana program. Tycker det är härligt att få drömma om nya hus och härlig inredning. Och ibland att få förfasa sig över att det kan se så hemskt ut hemma hos andra människor i andra hus! (Skadeglädje ni vet...)

"Simon Davies och Tomas Cederlund är förmodligen Sveriges mest kända designerpar. Genom en rad olika tv-program (Från Koja till Slott, Design: Simon & Tomas, Det Stora Byggslaget, Sveriges Fulaste Hem samt Rum för en stjärna) har killarna i flera år tagit sig in i svenskarnas hem för att hjälpa till med färgval, form och design. När Simon och Tomas inte är med i TV så driver herrarna inredningsföretaget och butiken London W8." citat från londonw8.se
När Simon och Tomas tidigare har inrett i Sverige så har jag tyckt att det ibland blir lite överdrivet. Vissa inslag är snygga och en del alldeles hemska. Det där med praktisk och användbar inredning är inte deras främsta motiv. Men i det första avsnittet av USAs fulaste hem blev det faktiskt riktigt snyggt!

De besöker ett ganska fult, vad jag tror typiskt enplans amerikanskt hem i förort. Familjen har tre flickor och hela huset ser ut som ett dagis. Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket plastleksaker! Och i parets sovrum är allt rosa, kvinnan till och med klär sin man i rosa! Simon och Tomas gör om hela huset och ger familjen vuxenutrymme! Jag misstänker att de slängde eller gömde undan någon container med leksaker också.

familjens vardagsrum - ett dagis

Så här bor de själva, Simon och Tomas Palm Springs-hem:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...