tisdag 27 december 2011

romantisk känsla...

...skriver mäklaren om detta fastighetsobjekt. Det stämmer - jag är nog lite kär...


Västra Kvarn, Kungsgårdsleden 941, Ärrarp 14:4, Ängelholms kommun. 10 rum / 225 kvm, pris 6 950 000 / bud.
"Romantisk känsla infrias på gården med underbar inramning tackvare de vackra byggnaderna som för tankarna till äldre borg. Samtliga byggnader av gediget handslaget tegel som skapar harmoni och underbar anda. Längs med fastigheten rinner Rössjöholmsån som ger känslan av gammal medeltida by. På vacker ö står blommorna i full blom under våren och skapar obeskrivligt vackert bestående intryck. "






Först när jag såg huset så tyckte jag att det var så fint, precis som de skriver så såg det romantiskt ut på något sätt. Sedan såg jag priset och suckade över att jag alltid gillar dyra fastigheter. Så läste jag att det finns en hel del mer byggnader. Och vad ska man ha dem till då? Mäklaren föreslår:
"Stor utvecklingspotential så som lantbruk, generationsboende, pensionat, bostadsrätter, behandlingshem m.m. Dessutom med ett perfekt läge från Ängelholms centrum, flygplats, strand och hav."

Titta! Det är ju perfekt för min "dröm om ett B&B". Charmigt, ser nästan ut som om det ligger i Frankrike. Så nu fattas bara 7 milj kr och sådär 5-10 milj till ombyggnad? (Och jag vann bara 25 kr på lotterna jag köpte till jul)

Fast å andra sidan hittar jag den här länken om samma fastighet "Property of the week" hos The Local (tyvärr är inte den artikeln daterad). Då hos mäklarfirman Erik Olsson för: Offer price: 9.5 million kronor. Aha! ytterligare en rea-fastighet!

3 kommentarer:

  1. Wow! Är huset sålt? Hittar inte det någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sålt men köparna fick inte sålt sitt eget vilket gör att det fortfarande är Till Salu för ca 4 mil. // Linus, Erik Olsson Fastighetsfördmedling

      Radera
  2. Ingen aning. .. vet att det var till salu länge; )

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...