onsdag 25 januari 2012

aktuellt om hus

idag länkar jag till några intressanta inlägg från andra bloggare och tidningar på nätet - om hus.

Bobubbla skriver om  "Grillvänlig balkong och 92 kvm varuprov". God idé.


och om "Glasspaket i Luleå, 4.120.000". Nej det skulle jag inte betala för en pastellfärgad låda i Luleå.


eller en "Bräcke barack på rea", huset hos Skandiamäklarna här. Jag håller med om det där med barack men som sagt smaken är ju delad... och 3 750 000 kr/Fast pris - vill jag inte betala.


Cornucopia har nytt inlägg om "Hemnetbluffen vecka 3 2012: 333 omstarter av objekt", se också Finaste Husets inlägg om "huspriser och husannonser".

Affärsvärlden skriver om en "Norsk bostadsmäklare tjänade 25 miljoner", tydligen har hon sålt 352 bostäder under 2011 - semester slapp hon nog. De 25 miljonerna var hennes provision...
"Hon uppger dock att några av försäljningarna har skett från hästryggen.
- Jag rider alltid med telefonens hörlurar i öronen. Det har blivit några försäljningar härifrån. Jag försöker att alltid vara tillgänglig, säger hon till dn.no."
bildlänk
GP Bostad skriver att vi enligt konsumentvägledningarna har ett "Stort missnöje med hantverkare".  Undrar hur stor hantverkarnas missnöje är med sina okunniga och krävande kunder? Mäklarna sköter sig inte alltid heller - läs här.


Eländes, elände... ;)

Men inredningsbloggarna och inredningstidningarna fortsätter glatt med sina dyra inredningsidéer och sin prylmani...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...