fredag 13 januari 2012

hus i Frankrike bättre?

nu är jag riktigt avundsjuk! Hus i Languedoc delar med sig av dessa bilder och bildtext på Facebook:

"Frost i natt men mimosan börjar få knoppar :-) "
"Vinter i Languedoc = 14 grader och sol :-) "

Mimosan blommar och det är 14 grader i januari!!! Och hur har vi det här i Sverige? Du har väl läst att det just har regnat 40 dagar i streck i Ullared? Läs "lång regnperiod i Ullared" i GP bl.a.


vilken av bilderna gillar du mest?
Det regnar och regnar och blåser och är mörkt och tråkigt... Som tur är så är det i alla fall inte lika kallt och snöigt som det var förra och förrförra året. Men ändå - 14 grader varmt och blommande mimosa i januari. Jag vill flytta. Nu, omedelbart!

Och vad erbjuder då Hus i Languedoc? Vad sägs om ett stadshus med terass och uthyrningsbar lägenhet?


För 181.500 EUR får du Byhus 4 Bedroom 2 Bathroom 135 kvm ft2 - Stadshus med terrass, mitt i en levande kulturstad. Separat lägenhet på bottenvåningen som kan hyras ut eller delas med släkt och vänner..


Lite lagom att göra för att sätta sin egen prägel på huset, uteplats, nära caféer och restauranger, bilavstånd till Medelhavet. Stort nog för familj och vänner. Jag vill ha! Finns fler fina franska hus att välja på här:


Klimatet i Frankrike:

"Klimatet är bara en av de underbara sakerna med Languedoc i södra Frankrike!

300 soldagar om året är lätt att stå ut med…

Vintern begränsas till december och januari och övriga tiden på året är det behagliga temperaturer. Även vintertid kan temperaturen ligga runt 10-15 grader under dagen medan nätterna är kallare, med enstaka nattfrost.

Våren börjar i februari, då mimosan blommar; det är mimosafestival i Roquebrun andra helgen i februari. Mimosan följs av blommande mandelträd som kantar många av vägarna längs vinodlingarna."

Tack jag behöver inte höra mer nu går jag och lägger mig och drar täcket över huvudet!

Imorgon ska vi åka till Bygghandeln och köpa gipsskivor till köket som snart skall renoveras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...