tisdag 3 januari 2012

jag vill också ha ett slott...

...jag är såå avundsjuk på Sarah Beeny som har ett helt fantastiskt stort gammalt slott (Country Mansion) att renovera! Såg du TV-programmet igår? Property Ladder: Mardrömsprojektet tror jag de kallade programmet på svenska. Orginaltiteln är Beeny's restoration nightmare sänds på TV 8 kl 21:00 - 22:00 på måndagar. Jag skrev om "nya tv-serier om hus" härom dagen.


97 rum, sådär 4000 kvadratmeter bostadsyta. I rätt risigt skick. 149 fönster att renovera. Hussvamp, mögel och träröta. Ganska (väldigt) dyrt. Men så underbart! I alla fall att se på TV. Tala om renoveringsobjekt!

Mardrömsprojekt !??  Drömprojekt?!!

Jag tycker om Property Ladder och Sarah - hon är praktisk, realistisk och vet vad hon pratar om. Mest lustigt i programmen har varit att eftersom varje avsnitt sträcker sig över ganska lång tid och är ihopklippta så ser man tydligt att i vissa perioder är Sarah gravid, nästa smal, nästa gravid. Så förutom en egen karriär som programledare i TV, att hon är fastighetsägare/hyresvärd, har renoverat på sitt eget slott - så har hon alltså fött 4 barn! Hur orkar människan? När hon säger att "man kan det man vill" då tror jag att hon fixar det.


Hur ska det gå för Sarah? Tvivel fanns i artikeln här - "Sarah Beeny's OWN restoration nightmare! Why did she rip apart her own 97-room listed mansion without planning permission?"
"Miss Beeny does not know what the future holds and says it’s quite possible she will try to sell Rise Hall. But there is still a great deal of renovation work to be done." ... "One thing is for sure though, Beeny’s Restoration Nightmare certainly lived up to its name."
Rise Hall's hemsida här. Av bilderna kan man väl anta att det gick ganska bra till slut utan att avslöja allt för mycket.

Jag är fortfarande avundsjuk. Vad tyckte du om programmet?

Någon annan som vill ha ett svenskt slott som renoveringsobjekt så kanske detta kan vara något - "Ett slitet gammalt slott"?

2 kommentarer:

  1. fattar inte riktigt hur hon orkar, men hon är duktig!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hur var det Mia Skäringer skrev "Trodde jag var bra på att säga nej men allt var ju så roligt" ? Ungefär. Ja Sarah är duktig. En förebild för alla de hjälplösa/aningslösa/handlingsförlamade kvinnor i Arga Snickaren och Property Ladder.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...