fredag 27 januari 2012

pool som hamam

jag och mannen har varit på Vann Spa förra helgen. Det var alldeles underbart lyxigt! Att mitt i vintern och vardagsstressen få ligga stilla i en varm pool och bara njuta av ledigheten! Och god mat och dryck också förståss!




 


Så nu har jag lite ny inspiration för nya byggprojekt! Vi har ett rum över i källaren - där vill jag ha ett eget spa! Tror att det är nästan ett hamam jag vill ha. Precis som de små poolerna på Vann Spa var - som en liten mysig grotta med riktigt varmt saltvatten. Väggarna, tak och poolbotten var i mörkt skiffergrå stora plattor. Poolerna var olika ljussatta (men mest bara mörka) och hade stilla musik med vågskvalp och fågelkvitter. Jag gillar inte bastu så mycket men en egen varm pool som rymmer några (2-4) människor vore mysigt. Och vår källartrappa medger inte att man bär ner ett bubbelbad där så det blir nog till att platsbygga. Utanför poolen skall det vara avkopplingsyta, musik och lite goda drycker. Några sköna vilstolar. Jag kanske t.o.m. kan tänka mig ett sånt där rullband man kan motionera på i samma rum.

Viivilla har en artikel "Vi byggde ett eget hamam":

sådär vill jag ha en bassäng med murade kanter
fast jag gillade de mörka färgerna bättre

Här kommer några andra ljuvliga bilder på ungefär den idén jag har:

länk


Men vi skall bara göra färdigt alla de andra projekten jag har hittat på hemma först...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...