torsdag 19 januari 2012

Tv-program Hustoppen

på måndag den 23 är det dags att titta på hus-TV igen! Jag har förut skrivit om kommande TV-program om hus, "nya TV-serier om hus".

Nu har jag hittat mer information om programmet Hustoppen, det är bloggen Room and Serve som skriver om "Hustoppen nytt tv-program med eliten bland inredare och arkitekter". Läs mer om programledarna och juryn i blogginlägget. Programmet har premiär den 23 januari kl 21.00 på TV8. TV8's informationssida här.
"De bedömer, och dömer, husen. Vilket är snyggast? Bäst inrett? Inredning, design, funktion, skönhet - allt räknas när Sveriges mest spännande hus ska utses."


En till säsongspremiär visas den 23 januari - Sofias Änglar, kl 20.00 på Kanal 5, programsidan här


"Sofias änglar ger hopp när livet varit orättvist. Ibland är ödet fruktansvärt orättvist. För hur mycket vi än vill att allt ska vara bra, hur hårt vi än jobbar och hur mycket vi än älskar varandra finns det vissa saker som vi inte kan styra över."
"Med sina olika kunskaper hjälpte de till med praktikaliteter som gjorde livet lite enklare."
Om jag nu skall vara lite elak så känner jag att Hustoppen är (som vanligt i svensk TV) en kopia av ett utländskt program. Och kopior är trista och inte nyskapande. Men jag skall titta - jag lovar! Så kan vi få se "värstinghusen" live. Och fundera över vilka sorts människor det är som har råd med de husen?

Och Sofias Änglar tycker jag är lite väl mycket grottande i andra männsikors olycka. Sorry, det är inte underhållnings-tv att fläka ut varenda liten detalj och tår på det sättet. Eller är det någon slags skräck för att själv drabbas av så svåra olyckor som gör att jag inte gillar programmet? Jag kan erkänna att jag brukar spela in programmet och sedan spola förbi olyckorna och titta på husinredningen - bara för att jag gillar Johnnie Krigström och Mattias Särnholm!

Vart tog Arga Snickaren vägen förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...