söndag 12 februari 2012

det är tomten som är problemet

underbart hus från Trivselhus:


men egentligen är det nog inte just huset som är så imponerande utan tomten och läget! Var hittar man en sådan tomt i Sverige? Skulle nog slå vad om att det är omöjligt. Och om någon annan vet något så skicka gärna länk och foto till den tomten!
"Omsorgsfullt skapade för dig som charmas av kustliv med sol, hav och lata dagar på stranden. Hus med vackra uteplatser under tak med grå vindpinade trädäck."
Och vem charmas inte av kustliv eller vill ha stilen med lata dagar på stranden - men hur det skall uppnås framgår inte. För om det nu skulle finnas en sådan kustnära tomt så skulle den och huset vara så dyra tillsammans att det inte alls fanns några lata dagar kvar för husägaren efter det bygget. Fast det är ju bara vad jag tror.

Men visst - underbart foto, underbar miljö och huset är fint där det ligger (inmonterat via Photoshop?).

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Haha, ja den tomten ser man inte ofta i Sverige! Tänker på öken eller på Danmark...

    Blev i alla fall lite inspirerad och letade lite, hittade en som är lite lik...,
    http://www.booli.se/bostad/tomt-mark/helsingborg/norra+stranden+6/1099691/bilder

    SvaraRadera
  2. Hej Josephine! Ja Danmark tänkte jag också på när jag såg bilden. En gång för långe sedan var jag och red islandshäst i Danmark: Stutteri Valhalla vid Fjerritslev, Nordjylland - där fanns mil efter mil med sådana sanddyner och stränder. Och fantastiska hus!

    Tomten du hittade i Helsingborg tyckte jag var läcker! Förutom 1) priset och 2) grannarna för nära.

    SvaraRadera
  3. Ojoj, jag tittade inte på priset igår men det låter riktigt mycket! Och som sagt, bor man så där så vill man inte ha några grannar inpå knuten!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...