måndag 13 februari 2012

ny TV-serie om husrenovering

jag tror i alla fall att den här serien är ny för svensk TV. Jag har inte sett den förut - och jag har sett de flesta hus-program på TV ;)


Restoration Home TV 8 Tisdag 14 februari kl. 22.05 (tror jag?). Program-siten här.

Dr Kate Williams, Caroline Quentin and Kieran Long
"Följ med Caroline Quentin och se hur det går till när förfallna historiska byggnader görs om till vackra moderna hem. För Caroline är detta ett drömprojekt hon älskar gamla fastigheter och är en passionerad renoverare sedan många år tillbaka. Arkitekturexperten Kieran Long och socialhistorikern Kate Williams påbörjar nu ett gediget detektivarbete för att återuppliva byggnaderna. De sex fastigheterna transformeras med hjälp av sina nya ägare, och samtidigt avslöjas hemligheter om de människor som tidigare har bott där. "
Kate Williams blogg här.

I vanlig ordning så är de här TV-serierna lite gamla när de kommer till Sverige. De program som sänds på svensk TV är från 2010 säsong 1. I England BBC Two verkar de vara på 2011 nu.

 Här är några av husen - det ser ut att finnas lite att göra!?




För oss som gillade Sarah Beenys Restoration Nightmare - så låter väl den här serien lovande?

Och ikväll är det Hustoppen igen! (Fast jag måste nog fortsätta med köket som skall vara klart den 15:e. Tur att det finns en inspelningsbar box till TV:n).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...