tisdag 7 februari 2012

TV-serien Hustoppen, igen

nå? Slakteriet i Ulricehamn eller Villa Alba i Stockholm? Vad tyckte du? Såg du Hustoppen igår?

alla bilder ovan och nedan lånade från programsiten
Om jag nu ska säga vad jag tycker (och det får jag ju för det är min blogg) så var slakteriet annorlunda och läckert (om man nu kan säga läckert om ett slakteri?). Men inget för mig, jag är för mycket pedant för att gilla trasiga väggar och golv. Och stockholmsvillan trodde jag jättemycket på utifrån - men inuti var den bara mörk. Som juryn sa - lite instutition över det hela.


Slakteriets ägare Annica Eklund hade eget företag sa de så jag var tvungen att googla lite - företagets blogg här "Bolon is a international design company who supply flooring to the contract market.". Så design och inredning är inte bara hennes hobby utan även hennes profession.

Annars är jag och dottern överens om att Andreas Forsberg behöver en hårklippning/stylist och dottern tyckte att programmet var en ursäkt för juryn och programledarna att använda en massa högtravande ord och uttryck. Förra programmet var "fantastiskt" det mest frekventa uttrycket. Tror att de nu kallade stockholmsvillan för "Grandios". Ska vi kalla det floskler eller fackuttryck?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...