söndag 4 mars 2012

en pärla vid Mjörn

plötsligt känner jag att jag kan tänka mig att flytta. "Detta är en riktig pärla, i ordets rätta mening!" - skriver mäklaren. Jag håller med - Finaste Huset i Alingsås?



Synd att det bara finns vinterbilder. Måste vara alldeles underbart på sommaren.

Saxebäcksvägen 20, Saxebäcksviken Adress: Saxebäcksvägen 20, 441 91 Alingsås Byggnadsår: 1901 Antal rum: 10 rok Boarea: 330 kvm Pris: 9 500 000 kr 

här ligger huset, tvärs över badviken "Playa Mjörn"
Mäklaren skriver:
"Gedigen villa med varm känsla och magnifik utsikt över Mjörn! Ett härligt ställe med Fanny och Alexander-känsla! - En fantastisk och varm atmosfär möter en i hallen och känslan fortsätter i varje rum, i varje våning i hela huset. "


Lite tveksam till inredningsstilen, jag skulle nog måla om köket - men annars hur ljuvligt som allra helst. Skulle nog hyra in en fönstertvättarfirma också om jag bodde där. Men vilket ljus och vilken rymd!


4,4 km påstår Google Maps att det är från huset till Järnvägsstationen i Alingsås. Det får ju i och för sig kallas för cykelavstånd. Men jag vet i alla fall att mina barn skulle vägra flytta utanför stadscentrum där vi bor nu. Dessutom har jag inte 9,5 milj kr. Men annars hade jag varit spekulant!

Några bilder från Mjörn:

bild från Badkartan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...