fredag 23 mars 2012

hus med kreativ orginalitet

ojojoj - säger jag bara! Så läckert? Så originellt? Definitivt ett eftertraktat hus om du gillar industritrenden och Slakteriet i TV-programmet Hustoppen.


Ryngevägen 319-5 Ystad Pris 3 750 000 kr Fakta Bostadstyp Villa Boarea 680 m² Tomtarea 1 650 m².
"Mitt i det sydskånska landskapet, på nära avstånd ifrån både Malmö och Ystad, uppenbaras en säregen och originell fastighet om cirka 680 kvm."


 Mäklaren, Skeppsholmen Fastighetsmäkleri AB, skriver "Här sammanstrålar natur och storslagna intryck. Fastigheten omfattar cirka 680kvm i fyra plan och uppmanar till nyfikenhet och kreativitet. Varje våning har sina egna särdrag men delar alla det öppna och ståtliga landskapet genom sina stora fönsterpartier. Intrycket av ett svävande tillstånd går som en röd tråd genom fastigheten. Trappor som svävar fritt från golv och sovavdelningar i form av boxar förseglade i taket förstärker intrycket ytterligare."
När jag såg bilden trodde jag att det var en ruin, ett renoveringsobjekt men det är ju fascinerande inrett. Personligen kanske jag inte riktigt skulle vilja ha det just så här rått. Skulle nog förändra en hel del. Men storleken och ljusinsläppet var fantastiskt. Kanske läget vid järnvägen inte var så fantastiskt?


Känner du att du skulle vilja ha huset men tycker att det är lite dyrt finns det ett annat liknande fastighetsobjekt här för bara 350.000 kr - men då får du göra jobbet själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...