onsdag 28 mars 2012

lägenheter i lada

ja, jag vet att jag är lite tjatig men här kommer ett till inlägg på temat "gammal lada blir till bostäder". De andra kan du läsa om här och här och här. Jag vet inte riktigt om det här har varit en lada, misstänker mer ett gammalt hamnkontor eller magasin eller något - men du förstår vad jag menar?


Kalk Palais 9, Oaxen, Södertälje. Typ: Lägenhet Upplåtelseform: Bostadsrätt Rum: 5 rum + kök Boarea: 144 kvm Byggår: 2007 Avgift: 5 316 kr/mån inkl vatten, kabel-tv & parkering Pris: 2 195 000 kr ≈ 246 000 EUR utgångspris.
Mäklaren skriver "Modern lägenhet med 5 rok i två plan på skärgårdsön Oaxen. Lägenheten intill havet är mycket ljus och har öppen planlösning. Två uteplatser; en med utgång mot Himmerfjärden och en mot gårdsplan med liten trädgård. Sovrummet på 2:a våningen har balkong med underbar utsikt ut över fjärden. Väldigt sjönära!"
Snygg inredning, ljuvliga rum!

egen terass med stora dörrar att öppna
och egen trädgårdstäppa
 Det enda som väl är lite tveksamt med hela idén är väl det här - färja? Är det enda sättet att ta sig hem om man bor där?

2 kommentarer:

  1. Det har varit ett förråd och magasin! I den ena delen fanns ett öppet förråd där man kunde hämta ut saker som behövdes till Kalkbruket! Jobbade där ett tag under 1960 talet :-)

    mvh
    Irene

    SvaraRadera
  2. Hej Irene, om du har jobbat där måste det vara spännande att se förvandlingen till lägenheter? Har du sett det sedan det gjordes om?
    Jag har ju inte sett omgivningen men lägenheterna ser fina ut.
    /Susanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...