tisdag 6 mars 2012

renoveringsobjekt del I - husen

del I  av serien renoveringsobjekt som jag inte skulle åka och titta på ens. Idag fokuserar vi på själva husen som är i stort behov av renovering. Eller varför inte rivning?

De här husbilderna får mig att rysa. Den här husbilderna kan väl ingen tycka är på något sätt lockande? Tala om renoveringsobjekt. Stackars mäklare som skall försöka sälja sådant här. De flesta bilderna kommer från Hemnet. Inga bilder är länkade för att ingen husägare skall behöva bli ledsen över påhoppet som detta blogginlägg innebär.

De flesta av de här husen är i alla fall väldigt billiga om någon undrar.

vad är det här och vad ska det bli av det?
lite beigt och slitet kanske?
inte riktigt färdigställt liksom, observera röran i bakgrunden som snön bristfälligt döljer
kan omöjligt bli fint även om det färdigställs
hopplöst, eller?
skräpet utanför kanske du får på köpet?
kan man ens kalla det här för hus? enskilt läge i alla fall.
norrut i mörka skogen ligger denna dystra fastighet
ett torp som har sett sina bästa dagar
omöjlig eller annorlunda planlösning?
lätt slitet
verkar ligga lantligt i alla fall
väldigt blått
jag bara ryser, är vitt eller grönt den nya färgen?
ja det här är inget hus men i alla fall inget skoj att ha ett sådant på tomten
Ja, nu är jag elak och ironisk. Finns säkert värre hus än de här? Om du vet några så kommentera med en länk. Är det här något för Simon och Tomas eller Anders? Någon annan kanske ser potentialen i de här husen - jag gör det inte.

Jag återkommer med fler bilder i serien renoveringsobjekt som ingen (?) vill ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...