onsdag 7 mars 2012

renoveringsobjekt del II - badrummen

del II av serien renoveringsobjekt som jag inte skulle åka och titta på ens. Idag fokuserar vi på fula badrum.

För att ingen skall bli ledsen så länkar jag inga bilder idag. De här bilderna på fula badrum är till dig som har ett hemskt badrum och vill renovera men inte kan eller har råd. Inte kan väl ditt badrum vara värre än så här?

det rosablommiga känns överväldigande?

den turkosgröna färgen - hmm? totaletten spännande placerad i hörnet.
oj oj lätt att bli sjösjuk här inne och bajsbrunt handfat
inte helt lyckat målningsarbete och ett orginellt duschdraperi i form av en plastpresenning?
lite rörigt kanske, inte riktigt klart kanske?
randig tapet och rutigt golv och grönt kakel till, hmm
är det svarta kaklet nytt, blev ändå väl mycket till sjögräsväggar och ljusblått porslin
rosten och en lite vild tapet och vad det där vita på väggarna kallas vet jag inte
har var det liksom ännu blommigare och dessutom snedtak, fint med rosa frotté till
observera här särskilt duschslangen i orange, eller jag menar trädgårdsslangen...
många pryttlar finns det i en del badrum, vaddå städa innan mäklaren fotar?
vet inte om jag tyckte mattans mönster var så fin till de väggarna?
röret har målats gult för att matcha - ja gult är fult.
ett kalt och ekande badrum i källaren kan ju aldrig bli fel?

Och plötsligt känner jag att vitt, ljust och fräscht är helt rätt! Men kanske är de här badrummen vanliga i svenska hem trots mängder av husbloggar, husprogram på Tv och mängder av inredningsmagasin. Eller så ägs de helt enkelt av människor med andra intressen än hus och inredning? Det finns nog sådana ;)

Och är nu någon av de här bilderna från just ditt hus - så bli inte alltför ledsen. Smaken är delad, det kanske bara är jag i hela Sverige som tycker det här är jättefult.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...