torsdag 8 mars 2012

renoveringsobjekt del III - köken

del III av serien renoveringsobjekt som jag inte skulle åka och titta på ens. Idag fokuserar vi på fula kök. Och som vanligt länkar jag inte för att ingen skall känna sig utpekad eller mäklarna skall tycka att jag nedvärdera deras redan svårsålda objekt. Men alla bilder kommer från Hemnet.

lite renovering återstår och jag är inte säker på att hålet i väggen tillför något inredningsmässigt
brunblommig tapet, orangerutigt golv, bruna luckor och blåprickigt kakel tillsammans med randiga platstrasmattor - nej
bara nej
har var det mycket rutigt, lite för mycket kanske?
kanske lite väl mörka färgval?
oj oj fortsätt riva ut skiten bara
har nån på fullt allvar haft de skåpfärgerna och det kaklet till den tapeten?
bara lite mycket av allt liksom
Ja något av det fulaste jag har sett (men det är ju jag det). Och modet ändrar sig fort, sen 70-talet har det liksom hänt en del. Och jag jag är lite ironisk i en del av bildtexterna...

Man behöver inte lida av inredningshysteri för att bli lycklig jag vet det. Det går att bo så här. Troligen. Eftersom människor uppenbarligen gör det?

Se det som en möjlighet att" sätta din egen prägel på boendet" (som mäklarna brukar uttrycka det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...