fredag 9 mars 2012

renoveringsobjekt del IV - inredningen

del IV  av serien renoveringsobjekt som jag inte skulle åka och titta på ens. Idag fokuserar vi på ful inredning i största allmänhet. Är det här omodernt eller har det bara aldrig varit omodernt? Är det bara stillöst och smaklöst. Inga bilder länkade men allt kommer från Hemnet och kom ihåg att det bara är min uppfattning. Och mina elaka, ibland ironiska, bildkommentarer.

är det där en tapet på fullt allvar?
och vad är det där? och vad gör röret där?
varierande stil här, man tar vad man har liksom
tatuering på väggen? med lila och svartblommiga gardiner till?
platsträdgårdsmöbler har aldrig varit snyggt
och de där sofforna kommer ni ihåg dem? trodde alla hade eldat upp dem
använd alla mattor du har även om de inte passar ihop eller till inredningen
bara oj
kanske är det meningen att det ska se så här ut men jag tycker bara det ser ofärdigt ut?
orange, brunt och grönt inte mina favoritfärger ihop men kanske någon annans
hade nog varit bättre att fota utan möbler
mycket prylar här?
bara hemskt
jag säger bara - mattan!
kanske en gång i tiden har varit elegant?
de mossgröna sammetssofforna är bara liksom för mycket
klaustrofobiskt blommigt i väldigt litet rum
solstol och akvarium, saknas bara fototapet med havsstrand?
hemtrevligt, rustikt, svenskt - eller bara hemskt?
Ibland tror jag att vissa hus skulle må bättre av att visas på Hemnet utan möbler. Men det kanske är lite känsligt för mäklaren att säga "slit ut rubbet och elda upp det annars vägrar jag sätta ut huset på annons!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...