torsdag 26 april 2012

gratis hus

"Kom och hämta - huset är gratis" skriver Aftonbladet om detta hus på Gotland:


"Har du alltid drömt om ett hus? Nu kan du få en villa gratis på Gotland. Men – du får hämta det."
 Och här är men ett stort MEN. Speciellt att hämta det från Gotland till fastlandet lär väl inte vara en så lysande affär? Ägaren ville tydligen bara ha tomten.

Hus och hem uppger att: "En flytt av exempelvis en tvåplansvilla på 120 kvadratmeter omkring 2 mil kostar omkring 400 000 kronor med moms, beroende på markförhållanden. Till det kommer kostnader för arbetet med den nya grunden."

400 000 kr för att flytta huset, kostnader för att bygga grund plus kostnader för att köpa en tomt till det. Då känns detta gratis hus inte så gratis längre... Inte ens någon bra affär kanske?

Då skulle jag nog hellre flytta till Idrottsgatan 14, Tråvad, Vara om jag ville bo nästan gratis - Pris 275 000 kr. För det verkar ju vara billigare än det gratis huset ovan?


Kanske lite skillnad på att bo på Gotland eller i Tråvad förståss?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jättebra blogg! Om möjligt så skulle jag gärna vilja få någon e-post att kontakta dig på! Det gäller ev. samarbete. Jag finns på mailen i min kommentar!

    Trevlig helg!

    / Mikael

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael, mailadressen är finastehuset@gmail.com så får du min privata mailadress sen... Hälsningar Suss (jag hittar inte din adress i det här inlägget?)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...