onsdag 18 april 2012

Property Ladder på svenska?

Jag sa ju det! Det här lilla fina huset på Småstugevägen 15 i Göteborg hade potential och nu har någon gjort det!


före
- bild från min blogg 18 september 2011, ett litet litet hus


efter
- aktuell husannons

Så här skrev jag första gången jag skrev om huset - "När jag tittar på ett renoveringsobjekt ser jag ett projekt, när min man tittar på ett renoveringsobjekt ser han jobb. Bara lite olika inställning? Jag ser framför mig hur fint det kan bli, han ser framför sig hur jobbigt det kan bli."

Nu har någon gjort det precis så fint som det kunde bli! I spekulationssyfte? Property Ladder fast på svenska marknaden? Slutpriset för huset första gången blev 1 575 000 kr, om jag har rätt uppgifter, se slutpris här. Nu är huset till salu för 2 495 000 kr. Borde bli en liten vinst även efter byggkostnader - det tråkiga är ju då att skattemyndigheten vill ha det mesta?

Not 2012-10-01: Nu är huset sålt enligt Booli, slutpris 2 910 000 kr.



Vi tar några före och efterbilder, kök:

 Vardagsrum:
 Sovrum:
 Balkong:

Såå fint har det blivit!  Tänk vad lite vit färg kan göra, och lite (?) arbete.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...