torsdag 12 april 2012

våren är dyr och stressig

...och alldeles underbar!

Jag älskar våren det är bara det att det är så mycket man måste. Fast här får du översätta måste med vill. Och att jag är påverkbar av reklamen i alla medier som sköljer över mig så här års. Jag vill ha nya trädgårdsmöbler, nya växter till trädgården, bygga och fixa i trädgården. Så vill jag hinna träffa vänner och grilla och ha vårfester också. Fast det där sista hinner jag sällan eftersom jag försöker fixa allt det där andra innan. Det där med att bli smal och brunbränd hinner jag sällan heller. Så ja våren är stressig och dyr om man är en trädgårdsfantast och längtar ut när solen skiner.

Man måste köpa nya trädgårdsmöbler och dynor och tillbehör:

reklam från Jysk

reklam från Ica Maxi
 Man måste köpa en massa material och bygga uteplats eller något annat i trädgården:

reklam från Bauhaus och Skånska Byggvaror
Man måste köpa nya växter till trädgården och sköta om de man har:

reklam från Plantagen och Blomsterlandet

Garden Girl
 Man måste bjuda på stora vårkalas, hinna ha picknick och laga god grillmat och köpa en ny grill:

all reklam ovan från Ica Maxi

Så måste man bli smal och brunbränd också:

från tidningen MåBra

länk

Eller så är jag alldeles för lättpåverkad av reklamen? Kanske man inte måste allt det där? Även om man (läs jag) gärna vill allt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...