måndag 21 maj 2012

bra att ha på hästgård

Köper du en hästgård så kan det vara bra att ha en (eller flera?) händiga hjälpredor:

(vet tyvärr inte bildkällan, bilden cirkulerade på facebook till mina häst-(och män-)gillande väninnors förtjusning!)
För er män som eventuellt tar illa upp av att kallas hjälpredor eller objektifieras så kan jag rekommendera havrepappas blogg - den handlar om verkligheten som hästkarl. Eller nja snarare karl till en hästtjej ;)

Havrepappas berättelse Om att vara nummer tre eller sex:
"Det som jag upplever, och jag förmodar att jag delar den upplevelsen med precis alla andra killar som också är ihop med en hästtjej, är att man aldrig någonsin är nummer ett på listan över viktiga saker i livet."
Följetongen här, som handlar om fördelarna (?) att vara ihop med en hästtjej:
"Man behöver aldrig någonsin fundera över vad man skall göra av sina pengar. Om det inte är en enorm bensinräkning på grund av ett okontrollerat tävlande, så är det tappskor, tandläkarvård på klinik eller nya täcken (i pluralis). Säg mig den man till en hästtjej som spenderar tusen kronor på skor till sig själv var sjätte vecka?"
Se också Havrepappas förklaring av vad en hästgård är här.
"Enligt mäklarterminologi så inbegriper en ”perfekt hästgård” alla hus som har ett tillhörande skjul större än 9 kvadratmeter, och där tomten är så stor att man kan göra en ”hage” som hästen med hjälp av en bakdelsvändning faktiskt kan vända sig om i."
Fast nu kände jag att jag har minimerat alla hästjejers chans att tillsammans med sin karl köpa en hästgård - eller för den delen någonsin kunna skaffa sig en sådan där läckerbit som på den översta bilden?

2 kommentarer:

  1. - och jag lånade din lånade bild på min Facebooksida och skrev: Kanske man skulle hoppträna! Blev lite sugen ;-)Härlig bild och lite "keep on dreaming - never gonna happen"
    Älskar din blogg! Många inspirerande hus. Hittar så mycket här! Må bäst! Hälsningar Heidi på Den Vita Drömgården

    SvaraRadera
  2. åå, är det du! Jag är faktiskt lite avundsjuk på dig! Som jag hörde någon säga härom dagen "Människor hittar sällan sitt paradis - de skapar det"

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...