tisdag 8 maj 2012

mer om Bloggforum 2012

Fler blogginlägg och reaktioner på Bloggforum 2012 i Göteborg kommer här.

Först Trendenser.se's inlägg här. Frida på Trendenser fick samma uppfattning som jag; "Dagens huvudtalare var ingen mindre än Blondinbella, som inledde sin föreläsning med att plåta publiken och sedan rev av ett otroligt inspirerande och peppande föredrag, som krossade mina fördomar om henne (ja, jag erkänner) till små smulor."

bilden av Blondinbella lånad: Foto: Bodil Bergqvist och Frida Ramstedt, för Trendenser.se
Lilla Gumman skriver om "Bloggkärlek på Bloggforum 2012" och tycker "Vi bloggare har nämligen alla nått gemensamt -vi har ett passionerat intresse för något och vi skriver om det på en blogg!" - och vidare; " Och viktigast av allt: att statusen på bloggar och bloggare behöver höjas. Det måste vi alla hjälpas åt med." - Undertecknad håller med!

Till och med SVT har ett inslag om Bloggforum 2012, se det här. Men jag är inte nöjd med ordvalet "Konferens för tjejbloggare" - det är felvalt av SVT. Vi bloggar inte om tjejer och alla bloggare var inte heller tjejer.


Och hotellet då? Clarion Post Hotell i Göteborg. Under ett års tid december 2010 - december 2011 åkte jag tåg från min hemstad till Göteborg C för att promenera bort till nya Ullevi och jobba där i närheten. Under tiden pågick bygget på hotellet. Det fanns en skylt som talade om hur många dagar det var kvar innan hotellet skulle vara färdigt. Vem trodde på det i det byggkaoset? Därför var det extra skoj att faktiskt få bo på hotellet nu när det är klart!

där upp i tornet bodde jag, på 11:e våningen...
...och den här underbara utsikten över Trädgårdsföreningen vaknade jag upp till!
klart de har en pool på takterassen! Anade nästan det.
utsikt mot GP-huset. Här är det högt uppe!
utsikt mot Göteborg C
Hotellet var stort - som förväntat, rummen bekväma tysta och smakfulla - som förväntat. Ett flertal restauranger, barer och många "vardagsrum" att umgås i hade skapats. En blandning mellan gammalt posthus med salar, tak och kassadiskar och det moderna med betong, glas och trendiga möbler. Ett genomgående tema jag hittade var lampor - stora lampor och annorlunda lampor:


Ja, det här är inga proffsbilder bara från min mobil - men du får faktiskt åka till Clarion Post Hotell om du vill se det på plats själv. Kan rekommenderas! Hej och tack från mig.



2 kommentarer:

  1. Ser riktigt fint (och högt!) ut! Jag funderar lite på varför kategorin "hästbloggar" inte var representerat.. Den är ju trots allt rätt stor nu för tiden. :)

    SvaraRadera
  2. ca 2005-2008 hade jag en portal för hästföretagare i Västsverige som hette VästHäst, då bloggade jag mycket om hästföretagande, webbsidor och vardagsliv på landet. Tyvärr lönade sig inte portalen men jag tror fortfarande på ett "lokalt" forum för hästföretagare/ hästmänniskor att mötas på. Kanske en idé till? Och definitivt ett bloggforum för Hästföretagare! Sök sponsorer!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...