torsdag 17 maj 2012

olika drömhus

det som är så skoj med Det Finaste Huset eller Drömhuset är att det är så olika för olika människor! Den här annonsen från Länsförsäkringar hittade jag i GP's senaste Bostadsbilagan:

Det som var lite lustigt med annonsen var att dessa så olika bostadstyper fanns på samma annonssida. Vilket är drömhuset för dig? "Högklassig representativ villa" för 7 250 000 kr eller  "en egen oas" för 450 000 kr?

Vilket som är drömhuset beror förståss på varför du vill köpa ett nytt hus? Antal barn eller inte, livssituation, arbetsplats, fritidsintressen och ålder - mycket spelar in. Jag kan ibland titta på ett hus och tycka att det är ett drömhus, men köpa det just nu? Nej, jag är nöjd med mitt boende. Titta och tycka kan man få i alla fall - det är därför jag har den här bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...