torsdag 7 juni 2012

inredningspyssel hemma

ibland är jag lite pysslig, tycker faktiskt om att sy (när jag har tid vilket inte är så ofta).

Vardagsrummet går i vitt och kaffe latte. Bestämde mig för att jag nog tycker om färgen turkos som accentfärg så lite försiktigt har jag fixat några prylar i färgen. Jag och mamma var på utflykt till Fritsla och fick några provkataloger för tyger. Ni vet sådana där tjocka med massor av tygprover i samma färgskala. Utmärkt för lapptäcken. Resultatet blev nya soffkuddar:

ber om ursäkt för bildkvalitén i vanlig ordning ;)
Sen köpte jag också ett alldeles underbart tyg att sy draperier av hos Textil och Råvarulagret. Draperi? Totalt omodernt? Kanske, men ganska praktiskt för att stänga ute - och inne - ljud och ljus i en lägenhet som det ibland är ganska många människor i. Ibland behöver vardagsrummet bli ett tonårsrum där de får vara ifred, ibland behöver vardagsrummet bli ett gästsovrum. Så är det att bo 4 personer i en 4:a.

från kök till vardagsrum - öppet och ljust
från hall till vardagsrum med en av de för husets ålder tidstypiska glasdörrarna stängda.
dörren stängd och de nya fodrade draperierna fördragna
från vardagsrummet, härligt ljusinsläpp från glasdörren ut till balkongen i köket
glasdörrarna stängda men fortfarande ljust, då kan det vara bra att ha...
...draperier! Underbart tyg med vita fågelburar, fåglar och fjädrar

jag fick också användning av mina blingiga gardintofsar jag köpt hos Chilli
tack till Narda som var intresserad och ställde upp som fotomodell men som sedan blev väldigt trött ;)
Hoppas ni observerar att katten matchar den vita, ljusa och Kaffe Latte-färgade inredningen!!
Ja öppna ytor är bra - men då måste man ha ett riktigt stort hus. Skulle jag välja ett nytt hus så gärna öppna ytor med kök och vardagsrum i ett - men då måste det finnas ett tv-rum/tonårsrum med dörr att stänga till. Gärna också föräldrasovrummet (master suite med master bathroom!) i ena änden av huset och tonårsrummen i andra änden med eget badrum!

Jag har förut skrivit om inredningsshopping och en annan vinkling på inredning här (men man får ju inte vara sämre än att man kan göra ett undantag från regeln ibland?).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...