lördag 2 juni 2012

representationsvilla

dagens reflektion - tur att man inte behöver representera. Såna villor är så dyra!

Hur många svenskar har behov av att representera i sin privatvilla?

En del villor och våningar utannonseras med stora sällskapsutrymmen. Hur många människor "tar emot stora sällskap" i sin privata bostad? "Sällskap" - vad är det? Ordens-sällskap? När man skall ha bjudning för Odd Fellow?

Finns det inga "fest-kåkar" och "party-ställen" ?! Och vad är det för fel med uttrycket "plats för många vänner och mycket kul"?

Fast just jag köper nog främst ett hus som passar för mig och min familj. Skulle sedan vännerna och släkten också få plats några gånger om året så är ju det ganska bra. Mitt hem är min borg!?

"representativ villa", Hovås 28 milj kr, länk
" möjlighet till kvalificerad representation" Norrköping, 12 750 000 kr, länk
"generösa sällskapsrum för stort umgänge och representation" Nockeby Stockholm, Pris 12 700 000 kr, länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...