fredag 29 juni 2012

showcase - skåp

Jag har funderat på att skaffa ett stort vitrinskåp till vardagsrummet. Ett sådant som tydligen kallas för "showcase". Och det är precis det jag skall ha det till. Jag har några vackra samlingar som jag gillar - men jag gillar däremot inte att damma. Då behövs ett glasskåp.

Mio har det här skåpet för 13 550 kr, snyggt och bra färg till mitt vardagsrum, allt behöver ju inte vara vitt?:
bild från mio.se
Möbelgrossen i Partille har det här för 3 650 kr, bra pris snyggt och jag har fler möbler i vardagsrummet i den stilen:
länk
Men sen hittade jag ett renoverat skåp på Blocket.se för 2995 kr med jättesnygg text inuti skåpet:

länk till annonsen
Den här bilden lånad från Aratorp:

länk
PB Home har ett antal läckra (och dyra) skåp:

länk
Artwood:

länk
De finns i turkos också! 7 900 kr

länk
Ikea har också, 2 395 kr:
länk

Eller så kanske man kan ägna en del av semestern åt att köpa ett sånt där gammalt fult furuskåp och måla det lite slitet själv? Färg? Kaffe Latte, vitt eller turkos? Just det här bara 600 kr:

länk



2 kommentarer:

  1. Kika lite här också (har du sett dessa?)

    http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Lantliga-Vita-Dr%C3%B6mmar/274154689290155?sk=photos

    jag tycker att de verkar ha fina möbler titt som tätt. Har bara sett vad de har via fb och blocket och jag vet inte hur snabb man måste vara om det dyker upp något man gillar... Men Västerås är ju i alla fall inte alltför långt från dig väl :)

    Om inte länken funkar - jag är inte så bra på sånt här - så kolla upp Lantliga Vita Drömmar på facebook eller Vita Drömmar i Västmanland på blocket för deras annonser!

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, jo länken funkade - jättefina möbler. Så visst går det att fixa till ett skåp själv (om man är lite händig).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...