onsdag 20 juni 2012

Tv-serier på sommaren

Det är väldigt ont om Tv-serier med hus och inredning på Tv just nu. Det finns knappt nåt att se på Tv alls om man inte gillar fotboll just nu. Men det är ju en annan sak.

Property Ladder går i repris av reprisen (länk) och de har jag redan sett. Roomservice går i repris från 2007. Hallå eller? Det har hänt lite med inredningsdesignen sedan 2007 - man kan liksom inte visas hur gamla Tv-program som helst. Arga Snickaren går i repris - har jag sett förut. Engelska Hus på Landet visas (repris?) i troligen 999:e programmet och är ganska uttjatat vid det här laget.

Härom dagen såg jag ett avsnitt av Restoration Man (länk) som jag inte har sett förut. Men för att vara ärlig så tycker jag att de programmen är ganska extrema. Handlar mer om att rädda en historisk byggnad för framtiden än att bygga ett hem? Byggnaderna är extrema - likaså arbetet och pengarna för att förvandla vattentorn o.dyl. till beboeliga hus.



Apropå TV8 så kan du nu nominera ditt eget hus till Hustoppen nästa säsong - här.

Trädgårdsprogram finns det några på TV - men jag är nog inte trädgårdsintresserad på det sättet. Trädgårdsprogram handlar alldeles för mycket om olika typer av jord och växtzoner och latinska namn på blommor. Jag gillar trädgårdsarbete men har ingen aning om vad mina blommor heter. För mig är det röda rosor och rosa rosor... de växter som överlever de överlever...

Man måste inte titta på TV? Särskilt inte på sommaren? Nej - jag vet. Men jag orkar inte bygga på nya uteplatsen/carporten varje kväll faktiskt. Och just nu är det inte så mycket sommar ute så att jag vill sitta på balkongen och njuta heller (det regnar på balkongen).

Apropå fusket (d.v.s. allt som spelas in visas inte och mycket vinklas) vid inspelningar av TV-serier så har Hooked on Houses skrivit om detta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...