fredag 6 juli 2012

stallmiljö á la kändis

alltså, det här förstår jag mig inte riktigt på? Varför har man skapat en boendemiljö i stallet? Skall det föreställa pittoreskt och lantligt på något sätt? Jag älskar hästar, stall, stallmiljö och inredning med hästtema! Men blev det liksom inte lite mycket här? Ett låtsas-stall liksom?








Jag älskar detaljerna som det blommiga hästtäcket och de vackra schabraken - är de verkligen bara till prydnad eller finns det riktiga blommiga hästtäcken i USA? Hästtavlorna är underbara! Men sadlar och träns som prydnad? Hmm, skall vara för den underbara läderluktens skull då? Att ha en höpåsen som dekoration blir mest konstigt - ingen som tänkt på dammet och spindlarna?

Eller så är jag bara avundsjuk nu igen?

Huset ägs tydligen av Gwyneth Paltrow & Chris Martin,  se Buy “House of Windsor,” Veranda’s Designer Showcase. Huset är ju alldeles underbart fantastiskt, vitt läckert, underbar utomhusmiljö! Det finns mer att läsa om projektet här, med före och efterbilder. Det finns också en 360 graders vy här (funkar bara i IE inte i Firefox).

Om stallet säger skaparen Smith, som tydligen är en Lifestyle Architect (det ni!): 
"There’s even a tricked-out stable in the backyard. Smith told the L.A. Times that she “wanted to give the property an equestrian influence to reflect its setting in horse-proud Mandeville Canyon. Designer Kathryn Ireland created sitting and dining areas filled with throw pillows, framed paintings and, yes, horse blankets made from her textile collection.”"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...