onsdag 26 september 2012

mitt vardagsrum, en ny soffa och mer

...är en önskan jag har just nu. På nåt sätt är jag inte nöjd med mitt vardagsrum? Och speciell onöjd är jag med soffan. Den är för stor, det ljusa tyget lite smutsigt och katten har använt soffan till klösmöbel.

Vardagsrummet är normalstort, fyrkantigt. Tapetserat med caffe lattefärgade tapeter, ekparkettgolv, vitt tak. Stort hörnfönster. De detaljerna är helt ok. Vi har en serie vita trämöbler - soffbord, tv-möbel, skåp och bäddsoffa - som jag är nöjd med. Jag vet egentligen inte vad det är jag inte är nöjd med. Jag har nog svårt att få till de sista detaljerna? När Mija Kinning inreder så ser det ibland ut som om hon vräker på med accessoarer - fina saker. Men resultatet blir ombonat och mysigt! Jag är väldigt inredningspraktisk och gillar inte att damma och så har jag inte obegränsat med pengar till pryttlar heller. Så det blir gärna lite kalt och ofärdigt hemma hos mig. Jag vill inreda enkelt med få saker som jag gillar men det blir bara kalt?

Jag har anmält mig till en tjej-inrednings-träff med Mija - se detknackar.se. Nån gång skall man ju vinna? Eller så kanske jag skulle åka till Mio och be att få en inredare? Eller så köper jag bara en hel miljö från Lilla Soffbutiken i Göteborg? Vi var där i helgen och jag frågade Mannen om det var ok att jag pekade och beställde. Han trodde inte riktigt det...

Det här vill jag ha (förutom en inredare då):

Soffan Heaven (fast utan de rosa kuddarna):


Ett sånt här vitt skåp som det till höger från Bridgeport:


Och så lite "småprylar" till:


några pälsplädar i mjuka färger blir mysigt till
varför inte en rökfri, skorstensfri kamin nu till höststormarna?
då behöver man ju en tuff brandsläckare till också.
några fluffiga kuddar
några lampor med fjädrar kanske?
Så var det ju det där med pengarna då förståss. Shit. Imorgon bloggar jag med bilder på hur vardagsrummet ser ut nu så kanske du kan hjälpa mig med inredningstips?

Alla bilder ovan lånade från Lilla Soffbutiken. Igår bloggade jag om en shoppinghelg i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...