söndag 30 september 2012

mitt vardagsrum, igen...

så var det ju det där med pengar då. Jag har ju funderat på ny soffa till mitt vardagsrum, vilket jag bloggat om förut. Jag har också bett om din hjälp här. Jag har också bloggat om det jag drömmer om från Lilla Soffbutiken här. Men kanske är en soffa från Ikea det bästa (billigaste) alternativet? Åtminstone så länge familjen envisas med att äta i den ljusa soffan och katten tror att det är en klösbräda och kattleksak?

Kanske en soffa Karlstad med några olika klädslar? Soffan kostar 7 995 kr och extra klädsel kostar 1595 + 1000 kr. Bredd: 244 cm Min. djup: 93 cm Max. djup: 158 cm

Pall till 795 kr + extra klädsel 195 kr.

Eller en Ektorp hörnsoffa, 7 995 kr + extra klädsel 2 495 kr. Storlek Min. bredd: 243 cm Max. bredd: 243 cm Djup: 88 cm

fotpall till, en eller två? 995 kr + extra klädsel 195 kr. Bra med förvaring i. Och som extra sittplats.
Showcase/vitrinskåp i olika prisklasser har jag ju skrivit om förut här. Tavlan från Ikea jag vill ha har jag skrivit om häromdagen.

Jag tror jag skall åka till Mio och titta också och till Skönare Hem i Alingsås, de har en del möbler. Men på något sätt (kan det ha med pengar att göra?) brukar det alltid sluta med att jag hamnar på Ikea. Priserna är bra. Kanske håller inte möblerna så länge men då får man ju en chans att byta till något nytt å andra sidan? Fast har man varit i de fina affärerna så är det lite svårt att bli nöjd med Ikea. Kanske får bli en Triss-lott innan Ikea-besöket - en så kallad kompromiss ;)

P.S att familjen just nu är lite snåla med inredningspengar beror på att vi sparar till vår 50-års-resa just nu. Två veckor på Maldiverna är beställt! Och för oss är den upplevelsen är mer värd än en fin soffa. Inredning och möbler köper vi inte på kredit - det är en regel i vårt hushåll. Inte mer prylar än vad man har råd med. Fast jag måste ju erkänna att Mannen är den starka i detta beslut, undertecknad skulle gärna skaffa ett kontokort om inte det där med Trisslotten funkar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...