lördag 29 september 2012

shutters, träpersienner

Shutters, vad blir det på svenska? Fönsterluckor? Insynsskydd? Hjälp mig om du vet. Jag hittar förslag på både träpersienner och fönsterlucka. Kanske har vi inte så stort behov av att stänga ute solen om vi bor i Sverige, och behöver vi det använder vi ofta markiser eller trista persienner. Kanske skulle man kunna använda sådana här shutters för insynsskydd också? Jag tycker det är snyggt! Och praktiskt.




Houzz.com artikel här med fler exempel. Och jag hittade ett svenskt företag här.



Och apropå mitt vardagsrum, skulle sådana här passa i en mexitegelvilla med stora hörnfönster? Eller blir det helt fel? Måste man ha ett New England hus för att det här ska bli snyggt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...