måndag 17 september 2012

TV-hösten

Efter en sommar med bara repriser av husprogram på TV börjar nu Tv-hösten.

Roomservice har startat med nya program, onsdagar kl 21.00 Kanal 5 och Kanal5 Play. Härom dagen byggde de en flotte med en friggebod på! Jätteläckert! Få man lägga en sådan vid vilken brygga som helst? Kan man betrakta den som en husbåt? I sådana fall kan jag tänka mig en sådan i Mjörn! Länk till Roomservice, länk till bilder på "husflotten".

länk
Mija Kinnings nya Webb-TV program Det knackar har jag bloggat om förut här. Jag tror att de sänds via webb-Tv på torsdagar? Mija är min favorit!

Hustoppen har jag sett reklam för att det skall starta nya avsnitt 1 oktober. Hittar dock ingen mer information om det hos TV8? Förutom att det tydligen fortfarande är möjligt att nominera hus? Ett underbart program var det i alla fall förra säsongen och jag ser fram mot nya fina hus! Läs mina tidigare blogginlägg om hustoppen så länge.

Million Dollar Listing från New York ser jag på - och tycker att mäklarna är väldigt sliskiga och många av lägenheterna oerhört läckra! Programsidan. Vet inte om det är repriser eller inte.


Country House Rescue visar nu "nya" avsnitt från 2010. Programsida. Hopplöst förfallna engelska Coutry Houses, och i många fall lika hopplösa ägare, skall räddas från totalt förfall. Och varje gång vill jag ha just det "slottet".


Alla repriser (?) av En plats i solen, En plats på landet, En plats vid havet etc. har jag faktiskt tröttnat på, men för dig som inte har annat att göra så finns de på TV8. Om inte annat kan man ju beundra den engelska landsbygdens underbara natur. Fast det regnar ofta!

Property Ladder är ju repriser från 2001 - suck. Finns det inga nya avsnitt? Jag gillar Sarah Beeny!

Arga Snickaren verkar ägna sig åt ett social projekt denna säsong, Hemlösa bygger ett eget hem? Nybyggarna - premiär onsdag 19 september 20.00 "Nybyggarna är inget vanligt byggprojekt - och inget vanligt program. I höst får vi följa sju hemlösa personer som bygger ett eget hem tillsammans med Anders Öfvergård och lägger grunden för ett annat liv." Jag tycker Anders är lite skojig så jag skall ge programmet en chans. Senare i höst kommer tydligen flera nya avsnitt av Arga Snickaren.

Gordon’s Hotel Hell - premiär söndag 14 oktober 20.00 Kanal 5. "I Gordon’s Hotell Hell följer vi Gordon Ramsay då han besöker en rad hotell runt om i USA som står på ruinens brant, för att hjälpa dess ägare att återskapa rörelsens forna glansdagar." Kommer det bara handla om mat eller hela hotellrörelsen? Eftersom jag har en dröm om ett B&B nån gång så kanske jag tittar på programmet.

Grand Designs Australia sänds Onsdagar kl 21:00, kanal 9. Australisk dokumentärserie från 2012. Säsong 2. Avsnitt 2 av 11. "Vi möter människor i Australien som låter sina drömmar bli verklighet genom att bygga fantastiska och många gånger annorlunda bostäder." Jag har i alla fall inte sett de här avsnitten förut. Och husen är extra stora och extra extra av allt ibland.



Har jag glömt något? Tipsa i sådana fall! Tur att det finns inspelningsfunktion på min box!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...