måndag 15 oktober 2012

i inredningens vardag & show

i lördags var jag och min mor på shoppingtur. Vi åkte till Fritsla - jag har bloggat om shopping i Fritsla förut. Vi var på Textil- och Råvarulagret i Fritsla och Fritsla Tyglager (Affären har en blogg och en hemsida.).

Textil- och Råvarulagret i Fritsla köpte jag mer av det alldeles underbara tyget som jag förut har sytt draperier av, se bild nedan. Jag vill ha nya gardiner för fönstren nu i höst. Tänkte göra det lite mysigare och mer ombonat. Eftersom jag har mycket fönster och högt i tak blev det många meter tyg (och dyrare än det skulle ha blivit). Jag köpte också två riktigt höga brunaktiga träljusstakar till fönstren. Och grankottshjärtan med glitter att hänga i fönstren. Låter det konstigt? Jag lägger upp bild när det blir klart, vilket kanske tar ett tag.



Hos Fritsla Tyglager blev det mest ögonfröjd. Lite dyrt men mycket att hämta inspiration från. Den här hallmöbeln gillade jag, har förut bloggat om min hall.



På kvällen var jag och mannen på showen Ljust & Fräscht - äntligen!!! Har längtat efter att se den och bloggat om showen förut, se här. Ljust & Fräscht var helt fantastisk! Så rolig, så vardagsnära. Så ironisk och igenkännande. Alla vi lyxmänniskor som inte har något annat att göra än att vara missnöjda med det vi har och istället bara vill ha mer. Kände igen mig själv och skämdes lite över dagens shopping och drömmar om att villa ha allt (för att bli lyckligare?!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...