måndag 12 november 2012

vardagskök

så här såg mitt kök ut när jag kom hem från jobbet härom dagen:


som du ser till höger i bild så har vi faktiskt en diskmaskin. Problemet var att ingen orkade/hann plocka ur den sent kvällen innan. Så vad gör man när man kommer hem till detta? Plockar ur diskmaskinen den rena disken, plockar i den smutsiga disken och lagar sedan mat. Resultatet:


ja, just det - diskhon fylld igen! Bara att vänta på att maskinen skall bli klar, plocka ur den och plocka i den igen. När jag sådär framemot klockan 8 på kvällen äntligen har vunnit kampen mot disken, vad tror ni tonåringarna gör då? Bakar...

Jag har en kompis som tror att två diskmaskinen skulle lösa det här problemet. Två diskmaskiner och inga porslinsskåp. Va? Jo man tar den rena disken ur den ena maskinen och när disken är smutsig så ställer man den i den andra maskinen. Ingen mellanlandning i köksskåpen alltså. Tror ni den idén skulle funka? Nån som provat i verkligheten?

Förresten, nån annan förälder som INTE tycker att det här köksbordet är avdukat?


Det här är ett vardagskök!


2 kommentarer:

  1. Haha, känner igen det här!! När våra glas är slut kan man ju alltid ge upp kampen mot tonåringar och gå in och hämta ut all disk och vips så blir diskmasinen full och efter bara 45 min kan man ta sig något att dricka!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...