fredag 14 december 2012

på husmarknaden just nu...

veckorna före jul händer det inte så mycket på bostadsmarknaden. Kanske har varken köpare, säljare eller mäklare tid just nu innan jul? Antalet nya husannonser är få. Kanske lika bra det - i alla fall jag tycker det är jättetrist med vinterbilder i husannonser:

säkert inget fel på de här husen, men man ser ju inte hur de ser ut för all snön...
Hur man ändå kan göra sitt hem inbjudande om man skall sälja på vintern har Houzz en artikel om här. Bland annat rekommenderar de att man tänder i öppna spisen, lägger fram många varma filtar och möblerar uteplatsen mysigt:


Mäklarhuset i Alingsås har gjort sitt bästa för att lyfta fram fördelarna med årstiden i denna vintrigt juliga husannons. Skogsvägen 5 Alingsås, Pris 4 850 000 kr.

tomten själv är värd för husvisningen (?)
tomtar på loftet eller tomtar i trädgården...
umgänge i väntan på att maten skall serveras (är det ägaren eller mäklarens vänner?)
den här bilden är väl inte fejkad? Han kan väl sy?  ;)

Mäklaren skriver i annonsen: " I de stora umgängesytorna är det bokstavligt talat högt i tak. Detta är en bostad som det är en ynnesta att få bo i, den stora familjen med det stora umgänget kommer att trivas förträfligt. Att även ekorrar, harar talgoxar och rådjur trivs tycker jag är ett gott tecken. Kom på visning och bli lika förtjusta som jag och mina vänner blev. Mäklare Pelle Hallin". (Not - ynnesta och förträfligt är författarens felstavning inte min).
Människor i husannonser är inte helt vanligt, jag har bara sett det någon gång förut. Kanske är det bra att visa just vad huset kan användas till och att det är ett levande hus? Ett hus för just umgänge som mäklaren skriver. Eller blir det bara rörigt? Tomten kanske var väl mycket? Och då menar jag den rödklädda tomten och inte tomten som mäts i kvadratmeter och på bilderna var vit...

En annan nackdel är att om huset inte blir sålt inom två veckor så rekommenderar jag att alla bilder tas om.

Men just nu är det här den roligaste annonsen på husmarknaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...