söndag 13 januari 2013

inredningsmässa Elmia Jönköping

undertecknad (bloggens ägare = jag) har aldrig fått åka på Formex. Det är vi lite sura över. Så då får man istället bjuda in sig själv till något nästan lika skoj. Jag fick möjlighet att gå på Öppet HusElmia i Jönköping

Öppet Hus Expo är en fackmässa och en betydande mötesplats för heminrednings, design och blomster branschen.

Det var tur att jag som privatperson inte kunde köpa något på mässan - för det hade inte min plånbok (/kreditkort) tillåtit. Så istället fick jag njuta av vackra inredningsprylar. Fina bilder, alla utställande företag och mer fakta hittar ni här. Bilderna nedan är mina egna och inte så proffsiga. Några trender hittade jag:

natur och naturmaterial, rostigt, mossa, grenar, växter
rå betong
man bara måste nog ha en buddafigur, stor eller liten, i trädgården eller inne som prydnad
fortfarande vitt, lantligt vitt, schabby chic vitt. Och lite bling till det. Baroness Design
och doftljus, i vackra färger. Lexia Design

Alla utställare och deras hemsidor hittar ni här. Jag återkommer med fler bilder imorgon och nästa dag.
en av mina absoluta favoriter lo-ika. Väskor, smycken och kuddar. Vill ha!!!

Och ungefär så här spännande är det att köra bil en vintrig januaridag genom Sverige...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...