fredag 22 februari 2013

Österbodarne Egendom sålt

Österbodarne Egendom utanför Alingsås är sålt enligt Alingsås Tidning. Till en norrman. Som inte ens ska bo där...




Jag trodde jag hade bevakat den här husförsäljningen via Booli, men tittar jag nu ser jag att de har använt en helt annan adress än den huset var ute till försäljning under - Gamla Kungsvägen 104.

Jag har tidigare skrivit om Österbodarne egendom i blogginläggen svårsålda herrgårdar, herrgården fortfarande osåld  och dyrt, dyrt, dyrt.

Varför betalade norrmannen 37 milj kr när huset var till salu för 27 milj kr?  Norrmannen verkar vara i rederibranschen (liksom förra ägaren tidigare var). Läs mer om Storgårdarna som bytte ägare i fjol från di.se.



 Men var inte ledsna ni som missade denna husaffär, Alingsås har fler slott! Just nu till salu Bryngenäs slott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...